Shopping bag
Menu sluiten

    Klantenservice

    Onze winkels Klantenservice
    Filters

    Retourneren & Ruilen


    Retourneren


    Wat is het retourbeleid met betrekking tot webshop bestellingen?

    Ons retourbeleid wat betreft webshop bestellingen is eenvoudig: niet goed, geld terug. Maar er zijn wat spelregels. Als eerste de termijn; we hanteren tijdelijk* een 30 dagen retourtermijn, dus neem gerust de tijd om te zien of je gelukkig bent met uw aankoop. Dan de staat van het artikel; passen is natuurlijk prima, maar het mag niet gedragen of beschadigd zijn. En daarnaast is het ook belangrijk om originele kaartjes en labels niet van het artikel te verwijderen.

    * I.v.m. de lockdown is onze retourtermijn verlengd naar 30 dagen i.p.v. de wettelijke termijn van 14 dagen.

    Hoe kan ik een webshop bestelling retourneren?

    Je kunt je webshop bestelling, voorzien van een ingevuld retourformulier, naar ons terug sturen of afgeven in onze winkels.

    Ook tijdens de lockdown is het mogelijk je bestelling af te geven in onze winkels. Dat kan alleen onder strikte voorwaarden, gerelateerd aan de Corona-regels:
    • Bel van maandag t/m zaterdag tussen 12 en 16 uur naar de winkel waar je je bestelling wilt afgeven.
    • Maak een afspraak en kom precies op de afgesproken tijd langs.
    • Geef je retour volledig (dus met ingevuld retourformulier) af bij de deur, waar we het van je aannemen. 
    Indien je je bestelling in meerdere delen, dus meerdere verpakkingen heeft ontvangen, mag je alles in één pakket retourneren.
    Als je een webshop bestelling in één van onze winkels terug wilt brengen, houd er dan rekening mee dat de financiële afwikkeling van je retour op het hoofdkantoor plaatsvindt en niet in de winkel. 

    Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

    Ja, een retourzending is voor rekening en risico van de klant. Tenzij het natuurlijk een fout van ons betreft, dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Voor de volledigheid: Als je je hele bestelling retour stuurt dan vergoeden we, indien je deze hebt betaald, je bijdrage* in de verzendkosten (de kosten om je bestelling van ons naar jou te verzenden). 

    * Tijdens de lockdown betaal je geen verzendkosten. Retourkosten blijven wel voor je rekening, tenzij je je retour in een BeOne winkel afgeeft.

    Wanneer en hoe krijg ik m’n geld terug?

    Je geld ontvang je altijd zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 dagen weer op je rekening. Let op: bij al onze webshop bestellingen leveren wij een retourformulier mee. Voor een snelle en accurate afhandeling is het belangrijk dat je het retourformulier volledig invult en toevoegt aan je retourpakket. Mocht je het retourformulier kwijt zijn, neem dan contact met ons op: bel 0512-511242 of mail klantenservice@be-one.nl.

    Met welke verzender kan ik een webshop bestelling terugsturen?

    Je kunt je webshop bestelling met elke gewenste verzender terugsturen. De retourkosten zijn voor je eigen rekening. Weet dat de retourkosten variëren per aanbieder. DHL en DPD hebben veelal voordeliger tarieven dan PostNL. Zorg ervoor dat je retour wordt afgeleverd op ons retouradres (BeOne, Dukdalf 17, 9206 BE Drachten) en niet op een afhaalpunt.

    • Maak HIER een verzendlabel aan van verzender PostNL (online verzendlabel aanmaken is goedkoper dan het laten frankeren op een PostNL punt)
    • Maak HIER een verzendlabel aan van verzender DHL
    • Maak HIER een verzendlabel aan van verzender DPD

    Moet ik een webshop bestelling terugsturen in de originele verpakking?

    Nee, dat hoeft niet, maar vaak is het wel makkelijk. Indien je bestelling in meerdere delen, dus meerdere verpakkingen heeft ontvangen, mag je alles in één pakket retourneren. 


    Ruilen


    Kan ik een webshop bestelling ruilen?

    Nee, webshop bestellingen ruilen is helaas niet mogelijk. Als je een andere maat van een artikel wilt ontvangen, kun je je aankoop terugsturen en opnieuw een bestelling plaatsen voor de juiste maat. Dat is misschien wat onhandig, maar gelukkig storten we je geld altijd snel weer terug.

    Kan ik een webshop bestelling ruilen in één van de BeOne winkels?

    Nee, webshop bestellingen ruilen in onze winkels is helaas niet mogelijk. Als je een andere maat van een artikel wilt ontvangen, kun je in onze winkel je aankoop gratis retour brengen en, mits op voorraad, ter plekke de juiste maat kopen. Dat is misschien wat onhandig, maar gelukkig ontvang je je geld altijd snel weer terug.


    Terug naar boven Divide

    We gebruiken cookies (instellingen) om u de beste ervaring te bieden.